2007年11月4日

DM 日子

曾幾何時,我亦有過一段 DM 的日子,

聽著 DM ( Depeche Mode ) 的歌,
穿著 DM ( Dr.Martin),走上那長長的斜坡趕上學,
Walkman headphone 傳來一首又一首 DM 的歌,
New Life、See You、Meaning of Love、
Get the Balance Right、People are People、
Master and Servant、Blasphemous Rumours、
Everything Counts .....,
我一面聽一面跟著唱,一面走上斜坡趕返學,
Blasphemous Rumours - Depeche Mode  

我雖然喜歡以真實樂器演奏的搖滾歌曲/樂隊,
但 Depeche Mode 卻是我少數喜愛的電子、Synthpop 樂隊,
1994年3月16日 Depeche Mode 在香港的演唱會,
我當然不會錯過他們在香港大球場的現場演出,


演唱會場刊、演唱會門票





 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 










































今天,Walkman 變成 iPod ,
Dr. Martin 變為 Converse,
當在隨機播放下,iPod headphone 傳來 DM 的歌時,
腳踏一雙 Converse 在灣仔、尖沙咀疾走的我,
依然會一面聽一面跟著唱
:

" The grabbing hands,Grab all they can,
All for themselves,After all,
It's a competitive world,
Everything counts in large amounts... " - Everything Counts

Everything Counts - Depeche Mode

沒有留言:

發佈留言

Related Posts with Thumbnails